به پيشواز سالگرد جريده تابناک مشعل
م. کارگر م. کارگر

زهي جای مسرت است که يگانه جريده عزيزالقلوب،تابناک و بسيج کننده توده های مليوني زحمتکشان و مردم داغديدهء ما بخاطر تحقق آرمان های والای انساني و شرافتمند وارد پنجمين سالگرد خود مي گردد.

اولتر از همه اين جشن را به همه دوستداران مشعل تبريک عرض مي دارم.

جريده در طول چهار سالي که گذشت به طور استوار و پيگيرانه تحت مسووليت رفيق روزبه بدون خدشه راهي را که انتخاب کرده بود دنبال نموده و مضامين پرمحتوی و ارزندهء را که از اعماق احساس عالي و وطن پرستانه رفقای عزيزما،روشنفکران،علما و دانشمندان علوم سياسي،اقتصادی و اجتماعي بخاطر روشن ساختن اذهان توده های وسيع مردم از همه مسايل مبرم به نشر رسانيد و برازنده گي اش را در همه ساحات در جمع نشرات برون مرزی متبارز گردانيد.اين جريده در راه اتحاد و همبسته گي تمام نيروهای ملي و دموکراتيک و تمام چپي های وفادار به امر صلح،دموکراسي و ترقي اجتماعي و آنهايي که خواهان يک جامعه مرفه،آرام ،شگوفان  و عاری از جنگ هستند نقش قابل ملاحظه ای را اجرا نموده که خود برتری آنرا در بين تمام رسانه های خبری و جرايد چه داخلي و چه خارجي متمايز مي گرداند.

من يقين کامل دارم که اين جريده با ياری و مساعدت همه رفقا و دوستان با درک و با احساس در پنجمين سال فعاليتش بازهم با برازنده گي خاص در همبسته گي و اتحاد رفقای مان و همه نيروهای مترقي و پيشرو وفا دار به انديشه های پيشرو سده ما صرف نظر از خورده گيری های کليشه ای و سليقه ای و شکر رنجي ها که با وحدت و همبسته گي ما مغايرت دارد  نقش خود را برجسته ساخته و با خواست زمان يکجا به پيش حرکت نمايد .

امروز زمان پيش از هر وقت ديگر از همهء ما مي طلبد که به مام وطن و خواست آن لبيک گفته و وظيفه عالي،اخلاقي و انساني خويش را بخاطر منافع عليای آن انجام دهيم .

رفقاي عزيز ! بياييد درخت گشني را که به همت رفقای ما با وصف مشکلات زياد غرس گرديده با بهار نو،با کار پر تلاش و خستگي ناپذير ثمرناک و ثمرناکتر گردانيده و اين درخت پر ثمر را با اتحاد و پيوند با ساير شاخچه های جدا شده از تنه درخت نيرومندی که همه را پرورش داد،قوی تر و پربار تر ساخته،تا از ميوهء شيرين و لذيذ آن مردم جنگ زده و بلاکشيده ما مستفيد و بهره مند گردد،تا وطن ما شگوفان گرديده و ترقي و پيشرفت نصيب آن گردد.

وطن به صادق ترين فرزندان خويش ضرورت دارد و فقط همين انسان های صادق و وفادار به خوشبختي مردم است که مي توانند صلح،آرامي و خوشبختي را به مردم به ارمغان آرند.

بگذار اتحاد و همبسته گي و وحدت خلل ناپذير مترقيون در همه جا طنين افگند و دژ تفرقه افگنان،ملي گرايان،قوم پرستان و جنگ افروزان به خاک يکسان گردد.

در پايان يکبار ديگر سالگرد مشعل را به همه رفقا و دوستان تبريک گفته و آرزومند پيروزی های چشم گير آن هستم .

بااحترام              

 

از شهر هوفد دورپ هالند


April 8th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها